Organizatorem komunikacji miejskiej jest:
Miasto Rybnik z siedzibą przy ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-200 Rybnik
tel. 32 43 92 000 fax. 32 42 24 124
https://bip.um.rybnik.eu/
email: 

Operatorami świadczącymi usługi przewozowe na zlecenie Miasta Rybnika są:

- Kłosok Sp. z o.o. Sp. K

- Mikrus S.C.

- Komunikacja Miejska Rybnik Sp. z o.o.

Wszelki uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej na zlecenie Miasta Rybnika obsługiwane są przez spółkę Komunikacja Miejska Rybnik Sp. z o.o., w tym m.in.:

Rozkłady jazdy: Uwagi do rozkładów jazdy (zmiana godzin, zmiana trasy, zmiana dni kursowania)
Skargi: Niepunktualny odjazd
Brudny/niesprawny autobus
Zachowanie kierującego autobusem
Bilety: Sprzedaż biletów**
Reklamacje związane z funkcjonowaniem systemu biletowego
Infrastruktura przystankowa: Uszkodzona wiata/brak wiaty
Kontrola biletów: Opłaty dodatkowe/odwołania*
Uwagi dotyczące informacji: Infolinia
Strona www
Przystanki

 

* wszystkie opłaty dodatkowe nałożone do dnia 30 kwietnia 2022 r. rozpatrywane są przez ZTZ w Rybniku

 

** dystrybucja biletów do dnia 15 maja 2022 r. zajmuje się ZTZ w Rybniku

 

Organizatorem komunikacji miejskiej jest:
Miasto Rybnik ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-200 Rybnik
tel. 32 439 20 00 fax. 32 422 41 24
bip.um.rybnik.eu
email: 

Linie komunikacji miejskiej są oznaczone jedno i dwucyfrowo.
Linie nocne kursują wyłącznie w weekend i są oznaczone literą oraz cyfrą.

Większość autobusów posiada kolorystkę biało- niebieską.

Autobusy z reguły zatrzymują się na wszystkich przystankach po trasie przejazdu.
O planowanej godzinie przyjazdu autobusu zalecamy ustawienie się na przystanku w sposób jednoznaczny i czytelny dla kierowcy.

Zanim wejdziesz do autobusu wybierz sposób w jaki opłacisz przejazd: 

  • kup w MPS na Placu Wolności 14 lub punkcie oznaczonym „Tu doładujesz e-Kartę” e-Kartę z minimalnym doładowaniem 10 zł, a maksymalnym 500 zł (lista punktów dostępna w zakładce "Gdzie kupić bilet na e-Kartę"), 
  • przygotuj drobne monety jeśli chcesz kupić bilet u kierowcy,
  • przygotuj kartę bankową jeśli chcesz opłacić bilet w żółtym kasowniku,
  • przygotuj aplikację mobilną z której będziesz chciał skorzystać i wykup bilet jednorazowy lub okresowy

Gdy wchodzisz do autobusu:

  • jeśli masz już e-Kartę z punktami lub biletem okresowym zbliż ją od razu do pola odczytowego kasownika: zostanie wyświetlona informacja o skasowaniu i stanie doładowania,
  • jeśli masz prawo do ulgi i posiadasz przy sobie dokument, który ją potwierdza przed zbliżeniem karty do pola odczytowego kasownika wciśnij przycisk „U”,
  • jeśli chcesz kupić bilet u kierowcy wejdź pierwszymi drzwiami, zanim autobus ruszy powiedz kierowcy dokąd chcesz jechać i jaki rodzaj biletu potrzebujesz (normalny, ulgowy) zapłać i otrzymasz bilet jednorazowy w formie wydruku potwierdzającego zapłatę za przejazd, nie trzeba go już kasować.
  • jeśli chcesz kupić jednorazowy bilet kartą bankową podejdź do żółtego kasownika, wybierz opcję "Karta bankowa" i postępuj zgodnie z komunikatami pojawiającymi się na ekranie kasownika,
  • jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, która wymaga aktywacji biletu zeskanuj kod QR lub wpisz ręcznie numer taboru. Ręczne wpisanie numeru taboru możliwe jest w aplikacji "Rybnicka Mobilka" i "zBiletem"

Wychodząc z autobusu:

  • przed przystankiem zaznacz ten fakt poprzez użycie przycisku WYJŚCIE, STOP lub DRZWI,
  • po zatrzymaniu autobusu na właściwym przystanku zbliż e-Kartę do pola odczytowego kasownika lub jeśli korzystasz z aplikacji "Rybnicka Mobilka" zaznacz wyjście z autobusu w telefonie bądź skorzystaj z kodu QR wyświetlanego w kasowniku, automatycznie zostanie zwrócona kwota zależna od długości przejazdu

Bilet jednorazowy zakupiony u kierowcy jest ważny tylko w autobusie w którym został zakupiony. Bilet w aplikacji jest ważny tylko w pojeździe w którym został aktywowany. 

Do kontroli ważności biletów są upoważnione osoby posiadające stosowne identyfikatory.

Wszystkie informacje w tym cennik opłat, szczegółowy rozkład jazdy, plan linii i inne są dostępne na www.km.rybnik.pl .

Zapraszamy do korzystania z komunikacji miejskiej.
Przewiń do góry