Windykacja krok po kroku - czyli co się dzieje gdy podróżujesz bez biletu

  1. Kontroler nakłada opłatę dodatkową (tzw. „mandat”). Możesz zapłacić bezpośrednio na miejscu podczas kontroli lub do 7 dni od wystawienia wezwania do zapłaty kwotę ulgową opłaty dodatkowej i opłatę za bilet. (szczegóły pod linkiem Regulamin).
    Pamiętaj, że do opłaty dodatkowej musisz doliczyć cenę niezapłaconego biletu (przewoźne). Jeżeli zapłacisz sprawa zostanie zamknięta.
    Do 7 dni od otrzymania wezwania do zapłaty masz tez prawo do napisania odwołania. Odwołanie możesz złożyć osobiście w kasach na Placu Wolności, w kasie na Dworcu Komunikacji Miejskiej bądź drogą mailową na adres: . Odwołania są rozpatrywane w ciągu 30 dni od ich złożenia.
  2. Gdy nie zapłacisz otrzymasz listem zwykłym upomnienie. Do opłaty dodatkowej i opłaty za bilet zostaną doliczone kolejne koszty – za upomnienie oraz naliczane są już odsetki. Możesz wpłacić kwotę z upomnienia do 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli zapłacisz sprawa zostanie zamknięta.
  3. Gdy nadal nie zapłacisz nałożonej na Ciebie opłaty dodatkowej sprawa zostaje skierowana na drogę postępowania sądowego. Tutaj dochodzą dodatkowe koszty, którymi także zostaniesz obciążony.
  4. W kolejnym kroku sąd wydaje nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Kwota opłaty dodatkowej zostaje powiększona o koszty postępowania sądowego oraz odsetki. Po otrzymani nakazu zapłaty zalecamy skontaktowanie się z naszym Działem Windykacji w celu potwierdzenia kwoty jaką na dany dzień musisz zapłacić. Po zaksięgowaniu wpłaty sprawa zostaje zamknięta.
  5. Gdy nadal nie zapłacisz sąd nada klauzulę wykonalności, która uprawomocnia nakaz zapłaty. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Uprawomocniony nakaz daje nam możliwość skierowania sprawy do egzekucji komorniczej.

Przypominamy, że na każdym etapie istnieje możliwość spłaty zadłużenia w ratach. W takim przypadku prosimy o kontakt z Działem Windykacji w celu ustalenia warunków spłaty.

Kontakt z Działem Windykacji:

telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach:

od 7.00 do 15.00 tel. 32 755 71 60 wew. 14,17

Gdzie możesz wpłacić należność?

  • MPS Plac Wolności 20 – godziny otwarcia:
    poniedziałek, środa, piątek od 7:30 do 14.30
    wtorek, czwartek od 10:00 do 17:00
  • Dworzec Komunikacji Miejskiej – godziny otwarcia:
    od poniedziałku do piątku
    od 07:00 do 14:30 (10:00 - 10:20 przerwa na dezynfekcję)
  • przelewem - numer bankowy do wpłat:
    17 1020 2528 0000 0202 0434 8165
Przewiń do góry